Detta är ytterligare ett steg i att möta den ökande efterfrågan på helhetslösningar som kombinerar content och annonsering, samt möjliggör ännu skarpare analyser och strategier.
Gullers Grupp är byrån för ledande samhällsaktörer och består idag av fyra huvudområden: berättande, hållbarhet, ledarskap och teknisk transformation. Förvärvet av TBS innebär att Gullers Grupp fördjupar sin kompetens ytterligare inom medierådgivning, köp, optimering samt uppföljning och mätning av effekter.
– Vi har alltid strävat efter att vara nära våra kunder i rådgivningen, både strategiskt och taktiskt. I dagens komplexa medielandskap är det viktigare än någonsin att kommunikationen är samordnad och integrerad i alla kanaler. Vi ser verkligen fram emot att vara en del av Gullers Grupp och att kunna erbjuda ett ännu bredare och mer integrerat tjänsteutbud. Att våra värderingar överensstämmer gör detta partnerskap både naturligt och kraftfullt, säger Olle Borgstav, VD och Partner på TBS.
TBS grundades 1991 och har idag kontor i Stockholm och Göteborg. Företaget erbjuder ett komplett tjänsteutbud för annonsering i både varumärkesbyggande och mer taktiska mediekanaler, branding och performance.
– Med förvärvet av TBS tar vi ett stort kliv framåt i vår ambition att kunna erbjuda helhetslösningar som möter våra kunders behov. Vi ser att allt fler efterfrågar integrerade lösningar där content och annonsering samverkar för att skapa större genomslag. Samtidigt bidrar TBS med en fördjupad förståelse för kundens kund och marknad, vilket ger oss möjligheten att leverera ännu mer precisa analyser och strategier, säger Hans Gennerud, VD på Gullers Grupp.
TBS blir en del av Gullers Grupp från februari 2025.